Dopravní podnik Ostrava (DPO) dokončil příslušné průzkumy, studie a vypracoval podklady potřebné pro oznámení záměru o posuzování vlivu dostavby tramvajové tratě v Porubě na životní prostředí. Na základě dnes podaného oznámení rozhodne Krajský úřad Moravskoslezského kraje (KÚ) v takzvaném zjišťovacím řízení, zda záměr podléhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Dostavba tramvajové tratě pro 7. a 8. porubský obvod je spjata už se samotným vznikem sídliště v šedesátých letech minulého století. Konkrétní plán tramvajové dopravy, která by nahradila dopravní obsluhu tvořenou autobusovými linkami, by tak po letech čekání mohl být konečně realizován.
Asistenti přepravy vyloučili vloni v rámci nočních bezpečnostních akcí z vozů Dopravního podniku Ostrava (DPO) v průměru o pět procent cestujících méně než v roce 2022 a o sedm procent méně než v roce 2021, kdy akce začaly. Zkontrolovaných cestujících během těchto akcí přitom přibývá, v uplynulém roce jich bylo přes 12 700. Dopravce počet mimořádných bezpečnostních kontrol rok od roku zvyšuje a cestující o nich pravidelně informuje. Letos jich plánuje deset, první proběhla v pátek 26. ledna 2023.
Novým systémem pro automatické počítání cestujících bude postupně vybaven celý vozový park Dopravního podniku Ostrava (DPO). Základem systému budou bezúdržbová, vysoce přesná infračervená čidla nad každými dveřmi vozidla. Získaná data chce podnik zpřístupnit také veřejnosti. Veřejná zakázka na dodavatele systému bude vypsána v nejbližších dnech.
Strana 2 z 2