Colors: Blue Color

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájil v prvním říjnovém týdnu modernizaci tramvajové trati mezi zastávkami Důl Jeremenko a Dolní Vítkovice. Cílem je zajistit zvýšení kvality jízdy pro cestující a zejména zvýšit rychlost jízdy tramvají také v tomto úseku až na 80 km/h. Rekonstrukce trolejí, části kolejiště, přejezdu, nebo montáž zábradlí u cyklostezky - to vše je součástí modernizace za více než 18 mil. korun. 80 % je dotováno z Operačního programu Doprava EU.

Práce v místě doprovází výluka tramvajového provozu týkající se linek č. 1, 6, a 10, trvající až do 30. října. Mezi zastávkami Hrabůvka, Poliklinika a ÚAN je pro cestující zajištěna náhradní autobusová doprava, v době přepravní špičky v intervalu 7-8 minut.

„Být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi neznamená mít jen moderní vozový park, ale i moderní dopravní cestu. Jsem rád, že cestujícím z a do Ostravy-Jihu můžeme nabídnout zvýšení komfortu a jízdu až 80kilometrovou rychlostí. Momentálně tedy modernizujeme hned dva významné úseky tramvajových tratí, druhým je probíhající akce na ul. Hlučínská,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

28. 9. 2021, v den státního svátku, mají cestující poslední možnost svézt se v letošní sezóně doubledeckerem Dopravního podniku Ostrava (DPO) na speciální vyhlídkové lince č. 88, propojující nejnavštěvovanější turistické cíle Moravskoslezského kraje, ZOO Ostrava a Dolní oblast Vítkovice.

Od 17. září 2021 zahájil stávající předseda představenstva a generální ředitel DPO Ing. Daniel Morys, MBA své druhé pětileté funkční období na pozici předsedy představenstva. Rada města Ostravy v působnosti valné hromady společnosti DPO Danielu Morysovi potvrdila mandát v představenstvu společnosti už v červnu letošního roku.

Ostravané se dočkali proměny další frekventované zastávky. Důl Jindřich s kompletně novou tváří a nejmodernějšími prvky. Od přístřešku přes zábradlí, lavičky, označník až po odpadkové koše. Nové vybavení přináší jednotný standard i vyšší estetickou hodnotu. Modernizace zastávky Důl Jindřich navázala na úspěšnou modernizaci zastávky Kotva, kterou financovalo město. Ostrava má tak už dva prototypy zastávek pro další modernizace.